Pannacotta

Mamma och jag gjorde pannacotta häromdagen. Har inte smackat det innan. Men jag tyckte det var riktigt gott!
Så för er som inte testat, smaka! Jag lägger upp ett recept.
Tid: 15 min + 2 timmar i kylskåpet
Portioner 4-6 portioner

Ingredienser:Timglas

Garnering:

Gör så här:

Skär chokladen i mindre bitar. Lägg gelatinbladen i blöt i kallt vatten.

Koka upp grädden och vaniljsocker.

Lägg i chokladen och låt den smälta under omrörning.

Krama ur vattnet ur gelatinbladen och lägg i dessa i grädd- och chokladblandningen. Rör till gelatinbladen löst upp sig.

Häll upp i portionsskålar och låt stelna i kylen 2-3 timmar (minst) innan servering.

Garnera med blåbär eller hallon vid servering.

Ät och njut!

servera Serveringstips:

Om man vill kan man dekorera med jordgubbar som man doppar i vit choklad och sedan rullar i kokos. Väldigt gott!



» Elin

Åh pannacotta är ju typ det godaste som finns! Går ju att variera tills bara fantasin sätter gränser! Gjorde själv en på nyårsafton med kokos-smak och havtorns-gele!

Mumms!!

2012-01-04 // 20:52:47

Mmmm.. pannacotta är ju så gott! Skulle kunna dö för det..

Kika in på min blogg för en massa andra goda och roliga recept! Kram :)

2012-01-16 // 12:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback